Bye bye blogg.se...

Schtekurai goez FINEST! (klicka på "finest" för att komma till mig nya blogg!

Bilder: Nyår&Weekend i Dubai

Nu är jag hemma igen!
Tyvärr har det inte funnits tid att blogga i Dubai då vi haft fullt upp. Just nu orkar jag inte skriva vad vi har gjort men jag laddar upp några bilder åt gången. En bild säger mer än tusen ord ;)
Lyxhotellet Burj Al Arab

Stranden vid kusten mot Iran
Världens högsta byggnad -> Burj Khalifa
Dubai är så vackert
Sjukt fin skyskrapa
Vid hamnen
Lyxyacht
Hamnen igen
Dubai Chamber
En av kristallkronorna i vårat hotell
I vårat hotell
Del av entrén

More to come..

GOTT NYTT ÅR! @ Doha

Klockan är 01.15 här i Doha, vilket betyder att det nya året precis börjat.
Jag vill härmed önska alla ett gott nytt år och en trevlig fortsättning.
Sitter vid Sterling i Doha, landande för några timmar sedan. Det vart lite mer alkohol än väntat på flyget, därav fördröjningen av inlägget. Aja, nu blir det ner till Tax-Freen och leka lite till. Har köpt 2 flaskor Moët som vi ska poppa när vi kommer fram till hotellet.
Gott nytt år!

Metropolitan Palace Hotell, hotellet i Dubai.

Har precis vaknat, ligger fortfarande kvar i sängen och samlar ork. Taxin kommer kl 12.15, så jag har gått om tid att fixa mig och kontrollera mitt bagage.
Ligger och kollar bilder på hotellet, blir mer och mer taggat. Fyfan vad classy hotellet är ;)
Ser fram emot det!


Det blir ett dopp direkt vid ankomst

Dags för frulle nu.

Imorgon smäller det!

...på flygplatsen..

Nu är jag hemma efter att ha ätit Fish N Chips på O´learys. Usch, vad mätt jag är! Det känns som att magen spricka skall.
Nu blir det nog en sväng till Centralen, eftersom J måste fylla på sitt Accesskort.som har gått ut. Sedan blir det film & mys innan vi lägger oss.
Fin plastficka :)

Min packning: Min 1/8 fylld resväska och datorväska

Money made for shopping?

Sådär!
Idag har jag inte gjort mycket annat än städat rummet, ätit på BK och växlat pengar.
4952 SEK =>2500 AED (Arab Emirates Dirham). Nu skall det shoppas!
Ikväll blir det middag på någon fin restaurang, hyra film och bara invänta den hektiska morgondagen. Här ska det inte snålas. Jag hoppas att mina 2500 räcker under dessa 4 dagar jag ska vara borta, annars åker kortet fram. Vilket jag hatar. Det värsta jag vet är att behöva dra kortet utomlands, man vet ju aldrig vad de har för säkerhet när det gäller kortköp.
Jag borde klippa mig också, ser ut som ett fågelbo i håret. Aja, vi får se hur det blir med den saken. De har väl frisörer i Dubai också?
Money made for shopping?

Trött och sliten..

Är inte i tillräckligt bra tillstånd för att skriva ett seriöst inlägg. Ni som känner mig vet vad jag menar ;)
Pengar rullar in som det ska& jag behöver inte snåla. Woop woop!

Sjuk.

Typiskt!
Två arbetsdagar kvar, en resväska att packa & pengar att växla... så får man feber! Vad är oddsen?
Nåja, idag blir det inge jobb, förmodligen inte under morgondagen heller. Istället kommer jag ligga hemma och kolla film. Om jag orkar blir det en sväng förbi Forex och växla pengar.
Resten på kortet!



Destination Dubai

Nu är det 3 dagar kvar till jag sitter på flyget mot Dubai. Fan va skönt det ska bli att lämna detta iskalla och nedfrusna land!

Idag har det hänt ganska mycket på jobbet. En bil med för högt tak körde rätt in i en balk i P-huset, 2 personer hade "tappat bord sina bilar", dvs glömt var dem hade ställt bilen & en person hade blivit bestulen på sin.
Jag tycker synd om stackaren som fick en rejäl takbuckla på sin hyrbil. Illa illa, det är lätt hänt att man glömmer bort allt annat än mellandagsrean.
Detta är också en anledning till varför jag aldrig handlar på stora reor. Mycket folk, mycket bilar, inga lediga parkeringsplatser, mycket trängsel, tjafs, fickstölder etc.
Man får en mycket roligare och skönare shoppingupplevelse när man lugnt kan gå in och ut från butiker, utan att känna sig omringad av en massa desperata REA-kåta människor. Ja, jag syftar på just dig. H&M, Gina och Cubus är tillräckligt billigt som det är. Vad hände med självrespekten?

Förresten, checka in sista sidan av ett litet häfte som jag fick av en gubbe idag.

Hur kan man tänka så?

Om en tjej blivit dumpad för att dennes kille gillar en annan tjej, kan man ju inte svara med att "han går miste om något så bra som dej"
Postat av: ****

love. 
Försök att komma över killen, du behöver honom inte och det är hans egna fel att han går miste om något så jävla bra som dej. Det kommer svida som fan för honom då han märker att han inte längre har dej.
Det det är ju inte sant för 5 öre. Skulle jag dumpa min flickvän för en annan tjej, skulle jag knappast känna sorg eller saknad av mitt ex. Inte heller skulle det svida för mig, då jag inte har henne kvar. Det är ju ett val man gör när man byter partner, bytet sker ju för att man inte är nöjd och det saknas något.
Face it - ingen vill ha dig och nu står du ensam kvar.


Dags att dra till jobbet nu, adios amigo!

Icke-svenskars respektlöshet

God kväll!
Nu har jag äntligen varvat ner efter en relativt hektiskt dag. Allt började när jag satt på tunnelbanan till jobbet. Vad är det för fel på människor? Okej, nu kommer låta rasistiskt / främlingsfientlig, men de skiter jag i. De som betedde sig som svin VAR ICKE-SVENSKAR, talade med ordentlig brytning och helt osammanhängande. Det som hände var att det va ganska fullt på tuben mot Norsborg, vid Slussen blir det nästan smockfullt och ett stackars äldre par kliver på tåget. Själv står jag upp medan ett gäng om 4 icke-svenska killar, i 20-års åldern, sitter i en sätesgrupp om 4 sittplatser 2 meter ifrån de äldre paret. De ser det äldre paret och skiter fullständigt i dem, de ser att det äldre paret  har svårt att ta sig då dem går med rullatorer i en överfull tågvagn. Respektlösa som dem är vägrar dem ge plats åt det äldre paret trots att dem ser hur instabila dem är. Ett flertal medpassagerare bad dem snällt att lämna plats åt det äldre paret, dock förgäves. Tillslut fick de plats, då tåget kom till Liljeholmen och många skulle av.
Seriöst, vad är det för fel på dessa ungdomar?`
Man skall ha respekt för dem, för deras familj, ta hänsyn till deras kultur & religion men själva ska de kunna bete sig som dem vill utan att behöva stå till svars? Fine, det här är inget farligt, men ändå. Att ha respekt för äldre & rörelsehindrade är ju en självklarhet. Undra vad de skulle säga ifall folk skulle göra så mot deras föräldrar när de blir så gamla?
Respektera äldre par!


PS. Man ska ha respekt för alla människor, framför allt äldre! D.S



4 dagar kvar...

..tills jag sticker till Dubai! Fyfan vad skönt det ska bli att slippa denna kyla. Sitter just nu och sjunger till
Prok & Fitch Pres. Nanchang Nancy - Walk With Me (Axwell & Daddy's Groove Remix) i väntan bättre tider.
Nej men, haha. Jag drar till jobbet om nån timma och hinner inte skriva någon därifrån, så det är skönt att få till ett morgoninlägg innan jag drar.
Jag är verkligen trött märker jag. Trots att jag la mig 12 tog det några timmar innan jag somnade. Vetefan varför, ibland blir det bara så. Kan det vara för att det är så jävla kallt i mitt rum?
Aja, nu ska jag upp och äta frukost och sedan blir det väl en dusch innan jobbet!
Kära Patrik i somras ;)

Provisorisk har & saknas -lista!

Jag är HELT SLUT så det får bli ett kort inlägg! Till skillnad från andra latmaskar och bidragstagare, jobbar jag och lever inte endast på min far! Jag behöver ju en hel del prylar till min nya lägenhet.
Har gjort en provisorisk lista på det jag och en lista med det som saknas.
Det som finns är:
  • Alkohol
  • TV + hemmabio
  • Dator (er)
  • Matberedningsredskap (wow, EN kastrull än så länge)
  • Tv-bord
  • Tv-bänk
  • Trådlös mus & tagetbord
  • Skrivbord
  • 2 st hyllor
  • Säng
  • Ett par nya handdukar
  • Hygienprodukter
  • Kontorsmaterial
  • Papperskorg
Det som saknas är:
  • Mer alkohol
  • Större TV (40" el. större)
  • Bokhylla / barskåp/minibar
  • Soffa alt. bäddsoffa
  • Fler kastruller & stekpannor!
  • Köksredskap (stekspade, spaghettislev etc..)
  • Fler värmeljus (mysigt va :>)
  • Fondvägg (kommer sakna min solnedgång..)
  • Bestick, glas, tallrikar etc..
  • Taklampa (kör med spots just nu och om jag minns rätt körde förra ägaren inte med taklampa)
  • Nytt köksbord, som sitter fast i väggen. (Porrigt värre!)'¨
  • Etc
Nu orkar min trötta hjärna inte tänka mer.  "Det som saknas"- listan är något jag slängde ihop i all trötthet. Jag vet att jag glömt massor av saker, men seriöst, jag är trött!
Nu är det dags att mysa ner och slå på Robin Hood.
Nattinatti på er ;)
Kommer behöva en hel del sådana, någon som har ett över?

Söndagsjobb.

I skrivande stund väntar jag på att O'boyen bli klar i mikron. Det här är nog första gången jag jobbar helg, speciellt på en söndag. Nåja, finns inte mycket man kan göra, om man själv valt att jobba under juluppehållet. Det bästa med KTH är ju att man får ett ordentligt juluppehåll, som vi kallar jullov. Vi läser kurserna i ett högre tempo och skriver tentor ett par veckor innan jul => Cirka 1-1.5 månaders jullov. Det tycker jag är helt okej, då vi varken har höst- eller sportlov. Det sköna med - till skillnad från andra skolor- ett såpass långt jullov -  är att man hinner göra mycket under lovet. Jobba, resa, festa, plugga till omtenta etc.
Förresten, nu är det 5 dagar kvar tills jag drar till Dubai och 1 månad och 2 dagar till jag får nycklarna till lägenheten :)
Jag saknar sommaren!

"Lugn" lördagskväll

Har precis kommit hem från middagen och fått ännu fler julklappar. En skjorta, en röding och en klocka. Porrigt!
Eftersom jag jobbar imorgon blir det en relativt lugn lördagskväll. Jag och J ska iväg till ett par vänner och sköta lite affärer.
Ni som känner mig vet att jag älskar att åka på kryssning. Den underbara högskolestudentkryssningen, Sjöslaget, var det senaste jag åkte. Det var för över två månader sen.Vad tror ni att jag får av Tallink i julklapp? Jo, ett presentkort innehållande en gratis resa + hytt för 4 personer under ett års tid. Sweet!

Dessutom har jag fått bokningsbekräftelsen gällande Dubairesan och vet ni vad? 5 stjärnigt hotell!
Iz nice!
Vilka ska med?
Nu är det dags att glida, ciao!